Vanha filmikamera.


Kaapissani on vanha Konica filmikamera. Se on ollut joskus kovassa käytössä, mutta nyt sen on korvannut uudempi teknologia.



Olen suunnitellut, että käyttäisin kameran huollossa ja ostaisin siihen mustavalkoisen filmirullan ja kokeilisin vieläkö se toimii hyvin. 
Filmikameralla kuvaamisessa olisi oma tunnelmansa. Ja haasteensa..

Kommentit

  1. Todella kauniit ja tunnelmalliset kuvat! Minä en juurikaan kuvannut filmiaikana, vaan sitten kun tuli digiaika, lähti käsistä koko touhu =D.

    VastaaPoista
  2. Kiitos Katinka!

    Mä olen kulkenut leikkikamera (=vanha kamera, joka ei enää toiminut ja jossa ei ollut filmiä) kädessä jo pienestä tytöstä asti. Ja kun vanhemmat uskalsivat antaa minulle oikean kameran käteeni räpsin filmirullat täyteen kuvia. Nuorena kuvaaminen oli lähinnä pokkarikameralla räpsyjen ottamisia. Sukujuhlissa sain sitten ottaa kuvia vanhempieni järjestelmäkameralla, joista yksi on tuo kuvissa näkyvä ja joka on siirtynyt minun kaappiin jossain vaiheessa.
    Vasta muutama vuosi sitten innostus oppia ottamaan parempia kuvia kasvoi ja ostin oman ensimmäisen digijärkkärin. Sen jälkeen vapaa-ajan on melkein täyttänyt kuvien ottaminen, käsitteleminen, muiden kuvien katseleminen, kuvaamisesta lukeminen, uusista objektiiveista haaveileminen jne jne.. :) Paljon on vielä opittavaa, mutta se kai tästä kiehtovan harrastuksen tekeekin, se että on haastetta ja kehittymisen kohtia. Kyllä tämä harrastus on vienyt minun pikkusormen lisäksi koko käden... :)

    VastaaPoista
  3. Kaunis vanha kamera! Olen välillä myös miettinyt millaista olisi kuvata filmille taas, olisi varmastikin melkoisen mielenkiintoinen kokemus pitkästä aikaa, filimrullia täytyisi kylläkin varata rekkakuormallinen :D

    VastaaPoista
  4. Filmirullia varmasti kannattaisi varata paljon, minun ainakin :D

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit